de ' kruis' spin (zonder kruis op zijn rug..) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marieke Reijers - WaarBenJij.nu de ' kruis' spin (zonder kruis op zijn rug..) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marieke Reijers - WaarBenJij.nu

de ' kruis' spin (zonder kruis op zijn rug..)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Volgens mij zou ik een boek kunnen schrijven van al mijn toiletgangen maar het blijft ook deze keer fascinerend wat ik op deze vierkante meter weer heb meegemaakt. Nou ja ik: We…. want ik was niet alleen, terwijl ik mijn behoefte aan het doen was profiteerde menig muskiet van mij. Ik ben dan wel vrijwillig bloeddonor, maar aan een muskiet donneer ik liever niet. Tenzij ze het bloed uit de infuuszak halen die ik afsta aan het ziekenhuis. Dat zou wel een oplossing zijn, hoeven ze me niet meer te steken. Dit betekend ik blij, zonder jeuk, en zij blij, want ze hoeven dan niet meer met de o zo leuke elektrischevliegenmepper (die het dus ook doet bij muggen) dood geëlektrocuteerd te worden. Waarom gebeurt dat eigenlijk nog niet…iedereen zou blij zijn…? Knelpunt is natuurlijk dat wanneer je bloed gewoon in een bakje voor die beestjes neer zou zetten, dat het bloed stolt, maar als ze in dat potje nou de antistolling spuiten die ze normaal onder onze huid steken (wat het jeukgevoel geeft) is dat weer opgelost. En zo associeerde ik door tijdens mijn toiletgang.

Maar eerst even een flashback: twee weken geleden ‘whaaaaaaaaaaa’ hsia ping gilt (dit meisje gilt om alle kleine beestjes) dus niemand was nog gechoqueerd. Later spotte iemand anders de mega grote en harige spin ook ‘WHAAAA’ hij was toch wel extreem groot… zo groot als een toilettegeltje (15 cm). Na ons gegil was de spin gevlucht en we konden hem echt nergens meer vinden. Elke keer wanneer ik naar het toilet ging tilde ik eerst de bril op en inspecteerde de rest grondig. Na 1,5 week zonder resultaat dit routinematig gedaan te hebben werd ik wat soepeler met mijn inspectie activiteiten. Zo ook de befaamde avond. Ik zit voordat ik ga slapen nog even te plassen met mijn onderbroek tussen mijn knieën (logisch dat ik hem niet meer aanhad maar dit betekend dat het een soort van opvangnetje vormde). Til ik de wc-rol op valt er ineens iets groots in het opvangnetje. Gillen kon ik niet, want mijn tandenborstel blokkeerde mijn mondholte, wat een deel is van je spraak en gil gang. MMMMMM op hoge toon kon ik er nog net uitkrijgen. Ik spring op ruk de deur open en sta in de keuken, welke grenst aan de wc, de kabouterdans te doen. Dit keer wel een perverse versie, want ik stond nog in mijn blote geprikte kont. Voor de niet kenner van dit liedje: sla je armen in de lucht, ga nu zitten met een zucht (deze liet ik achterwege, vanzelfsprekend), stap nu rond als een gans zo gaat de kabouterdans.
Al snel was deze ‘kruis’spin weer verdwenen. (het was geen echte want hij had geen kruis op zijn rug).

Zullen we de buurman weer bellen opperde een van de meisjes. Zijn licht was al uit, dus ik vond dat we dat niet konden maken voor een spin. De andere vonden van wel, dus dat betekende automatisch dat ik hem dan maar dood moest maken. Na 20 keer slaan met een placemat (liefst met een elektrischevliegenmepper maar die hadden we niet) was hij uiteindelijk niet meer in staat tot enig verzet. Dus toen hebben we een gat gegraven een kruisje getimmerd en hem in een eierdoos (luciferdoosje was veeeeel te klein ;-)) begraven in de tuin.

Verder heb ik ook wel andere meer Surinaamse dingen meegemaakt hoor. Hoewel een grote spin en dan pervers dansen in de keuken in Nederland niet zo snel zal gebeuren…

Ik ben geslaagd voor Salsa semi-gevorderd. JEEH een echte dancing Queen ben ik niet, maar ik vind het wel echt leuk om salsa en merengue te dansen bij uitgaan hier. De rest van de cursus is vrijblijvend dus je kan gaan wanneer ik wil en hoef niet meer af te dansen gelukkig, want daar hou ik niet zo van.

Verder zijn we bij de hammam geweest, een verjaardagscadeau van de andere Windesheimers. En en ik heb voor het eerst in afgelopen drie maanden genoten van een warme douche. Dit kan je op meerdere manieren lezen:
1. GENOTEN van een warme douche
2. genoten van een WARME douche
3. genoten van een warme DOUCHE
maar alles draait natuurlijk om de warmte!!! Verder is mijn bruine huidje er helemaal afgeschubd :-s

Voor stage nu wel de enige tegenslagen gehad. De ouders interviewen, dit was al een kritiek punt in ons onderzoek. De ouders kwamen niet allemaal. Dit was te verwachten, maar op een school hadden we een afspraak gemaakt om op de rapportuitreiking te komen. Was de rapportuitreiking verplaatst naar een dag eerder zonder ons te berichten. Zucht! :-s hoe we dit nu gaan oppakken moeten we nog bespreken. Overheidsfunctionarissen interviewen gaat hier wel makkelijker dan in Nederland, ze staan gewoon in het telefoonboek en na tien keer bellen heb je een afspraak. Ook hebben we nu contact met een onderzoeker van de universiteit hier die zich ook veel bezig houdt met voeding. Erg leuke man, en hij schrijft ook om de week een stuk voor de krant. Ons onderzoek komt ook met foto in de krant aan het einde van onze stage periode dus dat is hartstikke leuk en motiverend!
ow ja en toevallig staan we vandaag ook in de krant van uitgaan muhaha onder de titel hotstepperz. misschien niet echt iets om trots op te zijn want verder staan er echt alleen maar oridinaire bimbo's op die pagina :-s haha. nou ja en verder genieten we van het luxe leven hier. We doen soms zelfs boodschappen met de taxi. Hij wacht dan en sjouwt de dozen bij ons naar binnen. Echt te asociaal gewoon, maar hier is t echt goedkoop. En uit eten doen we ook met een grote regelmaat. Agh ja we moeten er maar van genieten nu t kan he. Dus IBG bedankt ;-)


Veel liefs Marieke

  • 17 April 2007 - 18:48

    Adinda:

    Heeeej lekkere sjaak!! Marieke komt helemaal los daar, ben benieuwd of jij je nog weet te gedragen als je terug komt!! Tis niet de bedoeling dat je hier in je blote kont de kabouterdans zit je doen, of spinnen aan het verpulveren bent he?! ;) Hoe lang zit jij uberhaupt op de wc om je met bloed-verkrijg-vraagstukken bezig te houden...Suriname is relaxed begreep ik...heb nu een goed beeld ;) Enne....ik zie dat er een meisje zich in m'n agenda aan het uitleven is geweest...nog 55 nachtjes!! Jeeeeeyyyyy! Dikke zulu kuzzz

  • 17 April 2007 - 18:59

    Adinda:

    Heeeej lekkere sjaak!! Marieke komt helemaal los daar, ben benieuwd of jij je nog weet te gedragen als je terug komt!! Tis niet de bedoeling dat je hier in je blote kont de kabouterdans zit je doen, of spinnen aan het verpulveren bent he?! ;) Hoe lang zit jij uberhaupt op de wc om je met bloed-verkrijg-vraagstukken bezig te houden...Suriname is relaxed begreep ik...heb nu een goed beeld ;) Enne....ik zie dat er een meisje zich in m'n agenda aan het uitleven is geweest...nog 55 nachtjes!! Jeeeeeyyyyy! Dikke zulu kuzzz

  • 17 April 2007 - 21:02

    Sandra:

    Hey meis,

    Getver...spinnen van 15 cm, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, want ik flip al als ik er 1 van drie mm zie en Elbert is er straks niet bij....hm...aangezien jij al een heuse spinnenkiller bent, hoef ik mij dus geen zorgen te maken.
    Zal trouwens ook nog ff op je mail reageren..

    Dikke kus Sandra

  • 18 April 2007 - 07:38

    Liel:

    Iieieieieieieieie! Ben echt zo blij dat ik in NL mini-spin-land zit, ik zou helemaal gek worden daar!! Ik vind je nog een held, maarre weet je wel zeker dat wat jij voor een spin aan ziet niet iets heel anders was???
    Liefs moi

  • 18 April 2007 - 09:15

    Gitte:

    Hey!
    Wat een verhaal van die spin, bah! Ik zou ook echt rond gaan staan springen om die spin van me af te krijgen. Hebben jullie geen foto van de spin gemaakt? Geniet maar lekker van het luxe leven daar, hier zal het dan wel weer even wennen worden, want zo'n luxe leven kost hier wel wat meer centjes.
    Veel plezier daar nog!
    Dikke kus

  • 18 April 2007 - 11:41

    Dieuwke:

    Brrr wat een verhaal van die spin!! Zal voor je duimen dat geen grote spinnen verhalen meer hoeft mee te maken ;-) En zo wel, hoor ik ze natuurlijk graag :-)

    kus!

  • 18 April 2007 - 12:21

    Arina:

    Hahahahaha top verhaal! Mariek the Spiderkiller...hmmm klinkt best goed dacht ik;).
    Xxxx

  • 19 April 2007 - 09:51

    Majo:

    maar goed dat je zo goed heb leren dansen zodat je die spin nog gauw uit de broek (SORRIE SLIPJE)kon schudden


  • 21 April 2007 - 09:12

    Je Moeder:

    Dag lieverd,
    Ik ben wel benieuwd naar wat je nu beter afgaat, salsadansen of de kabouterdans

  • 22 April 2007 - 12:14

    Ruben:

    Hey meissie,
    Ik denk als het spinverhaal Lilian was overkomen, had zij het niet overleeft.
    Ps, is het niet mogelijk om een kleine klamboe over uw bips te dragen... Wel met een ritsje om te plassen natuurlijk ; )

    Geniet nog maar lekker van je trip en tot het volgende verhaal
    Kus Ruben

  • 28 April 2007 - 13:47

    Sietske:

    Spinnen zijn hier godzijdank bijna niet. Wij krijgen er iets anders voor in de plaats; kakkerlakken. ( 20 in je tuin waar je dan met een spuitbusje achteraan kunt rennen)

    Zo te lezen vermaak je je nog prima daar, geniet ervan! Gaan jullie met Koninginnedag ook met alle hollanders in Suriname haring en bitterballen eten in de hoofdstad? :D
    xxx

  • 30 April 2007 - 09:32

    Adinda:

    Heeee, ga je de Surinamers daar vandaag ff laten zien wat feesten is??!!!! :) Have fun!!!!!! Kuzzzz

  • 06 Mei 2007 - 17:31

    Irene:

    JE MOET TERUG KOMENNNNN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2007

vakantie

15 Mei 2007

Ralleighvallen

17 April 2007

de ' kruis' spin (zonder kruis op zijn rug..)

02 April 2007

verhaaltje 6

19 Maart 2007

verhaaltje 5
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 55309

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 04 Februari 2011

OZZ

30 Januari 2007 - 12 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: