Nice here hoor!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marieke Reijers - WaarBenJij.nu Nice here hoor!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marieke Reijers - WaarBenJij.nu

Nice here hoor!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 November 2010 | Australië, Airlie Beach

Hi mates,

Wat leuk dat jullie mijn schrijfsels altijd zo waarderen!! Ik ga mijn best doen om nog een nieuw stukje te produceren.

Wel lastig om een keuze te maken uit alles wat ik tot nu toe al heb ervaren... Maar na enig getwijfel over WAT volgt er een klein stukje uit mijn grotendeels (gelukkig) nog te leven autobiografie.

Annette is inmiddels mijn reiscompagnon geworden JEEHH. Na een paar dagen samen in Sydney vertoefd te hebben zijn we richting Cairns gevlogen.
In Sydney hebben we de toeristische dingen bezocht, bomen geknuffeld en tegen volgens gepraat (formidabele tip bij de ingang van de botanic gardens). Ook hebben we daar, oa gewikkeld in alluminiumfolie (als cheapass halloween pak), samen met alle hostelgangers het nachtleven verkend.
In Cairns moesten we eerst uitrusten van onze Sydney activiteiten. Na een paar dagen zijn we met twee andere gasten en een gehuurde auto naar cape tribulations en daintree gegaan. De natuur hier is echt mooi, ik zei altijd dat ik daar niet heel erg van genoot, maar ik geef het toe... Wat kan ik genieten van het 360 graden mooie uitzicht (of klink ik nu alsof ik wel al een groot deel van mijn autobiografie al geleefd heb??).
We hebben krokodillen gespot (alleen de baby's maar toch!). An en ik hebben geslapen in de auto. Vet spannend want ik was de hele tijd bang dat er een ranger (we hadden niet betaald) of een opper freak op ons raampje zou kloppen. De freak heeft alleen maar de hele nacht geclaxonneerd en vervolgens 'sorry' geroepen en de ranger was tot 7 uur ook nergens te bekennen.
De dag erna zijn we naar tablelands geweest, daar heb ik weer als een kind kunnen spelen in een natuurlijke glijbaan en 10 andere watervallen!
Het tofste vond ik het moment dat ik reed, achterin lagen ze te slapen. Ik neuriede en sloeg met de toppen van mijn vingers op het stuur ritmisch mee op de muziek. Ik moest me een beetje concentreren, want ik behoor hier links te rijden. Ik zag (geproefd had ik het al tijdens een eerdere BBQ) mijn eerste levende (tijdens de BBQ was hij dood) Kangeroo. Hup hup zo de straat over. Ik schreeuwen om met iedereen dit gevoel te delen KANGEROO WOEEEHOOEEE :D. Had ik mss niet moeten doen want An zegt droog dat het mss wel een wallaby was hmmm ik denk nog steeds dat hij door de afstand kleiner leek OF dat het een kinder kangeroo geweest moet zijn. Nou ja was het ook was ik heb ervan genoten!
Vanaf Cairns hebben we geregeld dat we mee kunnen rijden met een nog niet bestaande groep. Twee duisters met 4-wheel drives en 2 dutchies nog een duits meisje, 2 engelse jongens en een meisje uit Taiwan.
Aparte combi blijkt het te zijn! Ik kan me verwonderen over ieders gewoontes. In iedereen vind ik iets aparts... Zo roert het meisje uit Taiwan met haar vinger, nadat ze net wild geplast heeft, in onze pindakaas. Doet ze voordat ze gaat slapen kleren aan welke ze de volgende dag aanhoud. Slaap de engelse dude altijd en soms heeft hij ook 36 uur aaneengesloten dezelfde schoenen aan. Ook lijkt het niemand wat uit te maken wat we eten of gaan doen... nou ja whatever... wij trekken ons eigen plan. De twee duitse kerels zijn trouwens wel opper relaxt, hebben een mening en de ene is slim en de ander sterk (hij klimt zo een palmboom in om kokosnoten eruit te plukken..
Ik ben benieuwd hoe ze mij zouden omschrijven... Het zou kunnen zijn dat ze vinden dat ik taaltechnisch grappig uit de hoek kan komen... Zo zeg ik wel eens 'hoor' achter een (vloeiend ;-)) engelstalige zin. Bijv.: 'thanks but no hoor'. Zeg maar even hardop, dan klinkt het niet zo vriendelijk als dat ik het bedoel!. Om jullie (of mijn eigen) torenhoge beeld niet te schaden even wat tegengewicht: Ik heb in Sydney geschaakt met een Australische meneer en hij en zelfs een toeschouwer vonden mij beregoed (oke net verloren, maar lees vooral het woordje net niet over het hoofd)! Ook heb ik gesurfd op Bondi beach, mijn personal coach (NL-er uit het hostel met surfboard) was zeer tevreden met zijn nieuwe leerling. Ik heb zelfs een paar keer gestaan!.
Maar goed ik denk dat de nieuwe groep ons wel oke vinden, we helpen goed mee en zijn vrolijk, dus wat zou iemand nog meer van ons willen??

Ik denk dat ik de meeste vragen van iedereen uit e-mails met dit stukje wel beantwoord heb behalve een paar vragen namelijk:
- Leuke mannen daar? -> nee ik heb de toekomstige vader van mijn kinderen nog niet ontmoet!
- Kan je een beetje goed poepen daar? uitmuntend er zijn hier overal opensbare wc's met toiletpapier... ik ben er op een geweest die begon te praten: de deuren gaan na tien minuten vanzelf open. Vervolgens kwam er een muziekje uit de speaker. Na een druk op een knop kwam het toiletpapier me tegemoet en vervolgens werd er vanzelf doorgetrokken wanneer ik het zeep uit de dispenser liet komen. Whooo wat fijne ervaring om met jullie te delen!
- JA IK MIS JULLIE

een big hug!! Marieke

  • 14 November 2010 - 10:45

    Femke:

    Hee Marieke!

    Toevallig kwam ik op je site terecht, wat super dat je weer zo'n trip maakt zeg! Stoer hoor! Geniet ervan!

    Groetjes, Femke (Suriname)

  • 14 November 2010 - 11:14

    Diana:

    He Marieke,
    Super leuk om al je avonturen te lezen! Geniet er nog maar goed van!
    Dikke kus
    Diana

  • 14 November 2010 - 11:33

    Annette:

    mooi verhaal hoor kind, ben blij dat ik dit allemaal met jou mag meemaken :) tot over 1 minuut bij shithead! hihi xx

  • 14 November 2010 - 12:04

    Monique:

    Hoi Marieke, geweldig weer dat verhaal, hoe komt het toch uit je pen rollen. Leuk om bericht te krijgen dat je weer wat geschreven hebt en lees het dan ook met veel plezier.
    Kijk weer uit naar het volgende, nog veel lol en plezier met alle anderen.

  • 14 November 2010 - 12:29

    Dieuwke :

    Leuke foto's! Een potje schaak in het park, surfen... ziet er heerlijk relax uit:-) Geniet er lekker van chickie!

    KUS

  • 14 November 2010 - 12:30

    Liel:

    Hey meis,

    Wat tof, wat tof, wat tof!
    I envy you!

    Dikke vette zoen!

  • 14 November 2010 - 12:31

    Liel:

    Ff opnieuw...

    Wat tof, wat tof, wat tof!
    I envy you hoor!

    Dikke vette zoen!

  • 14 November 2010 - 13:35

    Je Moeder:

    Misschien toch nog een voordeel dat ik niet zo goed hoor.

    xxx

  • 14 November 2010 - 14:26

    Jin:

    Leuk weer om je reisverhalen te kunnen volgen! Nog altijd even enthousiast en onbevangen de wereld tegemoet! Afsluitende stukje was dan wel een beetje een schijtverhaal ;-) Groetjes uit druilerig NL,
    Jin...

  • 14 November 2010 - 18:44

    Patricia:

    He daar aan de andere kant van de wereld...

    Heerlijk je ervaring weer te lezen zeg!!!
    Voor je laatste stukkie was ook weer fijn om te weten, hahahaha.

    Meid blijf genieten.

    knuf Patricia

  • 15 November 2010 - 07:53

    Sandra:

    Ha Kind,

    Meid meid meid, wat klinkt het toch allemaal weer geweldig!!! Lekker relax allemaal & daar komt de komende 81 dagen nog geen verandering in.
    Ik kan natuurlijk wel allerlei verhalen vertellen over mijn interessante leven, maar dat valt gewoon in het niet...dus laat ik het maar hierbij..haha.

    Knuf San

  • 15 November 2010 - 11:01

    Adinda:

    Dus jij zat gewoon dik 10 minuten op die wc???!! Gelukkig kun je goed schaken.. Met die strategische inzichten kun je het vast nog ver schoppen in een palmboom, mocht je in geldnood zitten en geen kangeroo treffen ;)

  • 16 November 2010 - 15:12

    Evelien:

    He Marieke

    Wat super leuk om te lezen dat je je goed vermaakt!!!
    Kijk nu al weer uit naar je volgende verhaal!

    Groetjes van
    Evelien

  • 16 November 2010 - 19:13

    Margriet:

    Ben heel heel heel erg jaloers! Geniet geniet geniet!!!

    X Margriet

  • 16 November 2010 - 20:05

    Gitte:

    Lieve Marieke,
    Wat een heerlijke reis ben jij aan het maken! Het groepje waar je nu mee reist klinkt erg divers, ook leuk! Veel plezier met alle avonturen die nog gaan komen!
    Liefs

  • 16 November 2010 - 20:46

    Bianca:

    Meid, wat fijn dat je daar zo goed kan poepen:), ik ben blij dat ik dit lees,want ik miste onze gesprekjes over p.. en p..wel! haha, groetjes

  • 17 November 2010 - 14:38

    Sietske:

    hee stoertje! Klinkt vet hoor allemaal! Kom je nog in Bondi rescue (dutch amateur surfchick saved from drowning) of heb je het hoofd boven water weten te houden? X

  • 17 November 2010 - 19:45

    Marijke:

    Joehoe, weer berichtje van je!! Super leuk! Nou tot de volgende up-date!!
    Kus

  • 17 November 2010 - 21:46

    Janneke, Mama Van An:

    leuk, marieke!
    veel plezier verder (pas goed op annette haha)

  • 19 November 2010 - 08:06

    Irene:

    Hey Mop,

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt!
    En ook goed om te horen dat je lekker kan poepen;)

    Kus

  • 22 November 2010 - 21:03

    Harriet:

    He Surfchick! Heb net van een collega te horen gekregen hoe mooooiii Australie is (is ook net terug). Type je nog wel een mail met alle Do's&Don'ts :)
    Denk dat "hoor" in het NL (ENG) bij de don'ts hoort! ;)

    xxx Harriet


  • 23 November 2010 - 15:30

    Henny Bosman:

    Gewelig wat je aan het doen bent. Wij ploeteren hier wel verder.
    Gr. Henny

  • 25 November 2010 - 10:35

    Jitske Oost:

    Hoi Marieke, het is me eindelijke gelukt om in te loggen op de site waar jouw reisverslag op staat! Wat ben ik toch handig met de computer!!
    Ik heb genoten van je verhalen. Goed te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Had net Jloanda aan de lijn, we vonden dat wij hier ook maar de boel de boel moeten laten en in navolging van jou iets spannends moeten gaan doen.. helaas zit er niet in. Nu Marieke het werk roept weer dus ik laat het bij dit korte berichtje. Tot de volgende keer, ik hoef niet te melden dat je moet genieten want dat doe je klaarblijkelijk al.
    Liefs Jitske

  • 27 November 2010 - 23:19

    Danita:

    Leuk om je verhalen te volgen:-) Have fun daar!!

    Grtjs Danita

  • 28 November 2010 - 00:49

    Marijke:

    Goede morgen....!!
    Hier nu 1.46 uur. Kom net terug van feestje en ben nog aan het bedenken of ik de stad in ga. Maar harstikke nice hoor!!
    Probeer je net de sms en maar lukt niet. Maar een andere keer maar weer proberen.

    kus Marijke


  • 06 December 2010 - 19:17

    MArijke:

    Leuke foto's!! Helemaal gezellig. was de vis lekker!

    Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 55343

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 04 Februari 2011

OZZ

30 Januari 2007 - 12 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: