Vijand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Reijers - WaarBenJij.nu Vijand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Reijers - WaarBenJij.nu

Vijand

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Januari 2011 | Australië, Sydney

Ik heb een vijand, ik vecht tegen de vijand, het vechten lijkt een spelletje, ik hou van spelletjes, nog meer hou ik van winnen, ik kan dit niet winnen
ik vecht voor niets.
Vijanden zijn tijdsverspilling en nog meer wanneer de vijand dan ook nog 'tijd' is / was.

Ik kan ook gewoon zeggen dat ik het leuk heb en dat de tijd vliegt haha net zo makkelijk misschien ;-). En dat An dan tegen mij zegt dat ik dan met de tijd mee moet vliegen en dat ik dat ook probeer.
WHAAA t gaat allemaal veel te snel over 1 maand ga ik alweer naar huis :-(. huis is ook leuk, maar anders.

Maar goed een samenvatting uit Marieke wereld:
Na onze vrienden gedag gezegd te hebben in Brisbane zijn we gaan reizen met een andere Nederlander. Helemaal leuk, enige nadeel van Nederlands reisgezelschap is dat An en ik geen geheimtaal meer hebben. We kunnen dus geen bijanamen als 'darmwandabces', 'de man met de ketting', 'wenkbrauwschilferroos' of 'de aap' (welke wij allemaal heel grappig vinden) meer gebruiken. Voordeel is in de auto wel Ali B, Guus, kinderen voor kinderen en Theo Maassen kunnen luisteren of nog beter kunnen zingen :D.

Met de nieuwe groep van drie (Gijs (bijzonder toffe gast), An en ik) zijn we gegaan naar:

- Surfers Paradise: Juist de naam zegt het al... ik heb mijn eerste (proffesionele) surfles gehad whoeehoee

- Springbrook National Park: watervallen, wandelen, mooie look-outs, bloedzuigers, en andere beestjes.

- Waikie Waikie city: Engelse vertaling van wakkerdam (weerwolfspel) daar zijn we fictief twee avonden geweest, want ook een deel van onze oude groep reizen dezelfde route, en na die avond vonden ze ons spel briljant :D.

- Coolangatta: mooi strand, zonnen, pannenkoekjes met yoghurt, volleyballen.

- Nimbin: Heksenstad, koekjes, rockpool. Van deze rock in een pool moest Nerd Marieke van een rots afslingeren (van zichzelf) en vervolgens verkeerd terechtkomen... ik was beurs en had de benen van smurfin :s. Wijze levensles voor mij: nooit meer van iets hoogs afspingen zonder vertragingsmiddel!

- Byron bay: BBQ op het strand, lighthouse, dolfijnen, schildpadden, een dag kaarten, thee en chips (ivm dat ik dat heel leuk vind en ook een beetje ivm de hele dag regen)

- Iluka / Bundjalung NP: Wandelen, Wobbegong (haai) en rogge (zag ik met snorkelen), oesters van de rots af timmeren met Australische mevrouw en ze opeten, inktvis vastgehouden , zeekomkommer gevecht met ozzie kids.

- Coffs Harbour/ Valla beach: Annette d'r broer en gezin woont daar. Fijn om daar thuis geweest te zijn. Super lieve mensen, en wanneer An het er later over heeft kan ik me een voorstelling maken van hun leven. Ook leuk om een week in een australisch gezin mee te draaien, we zijn bij heel veel andere mensen op bezoek geweest, heel gastvrij allemaal.
Ook kerst hebben we daar met die familie gevierd. Dat gaat wel iets anders dan thuis. De mooi gekleurde papiertjes belanden in een zeer rap tempo op de grond. De kado's worden super snel uitgepakt en niet één voor één. We kregen heeel veel eten als zoete aardappel, kalkoen, pompoen, truffle, lam, vleesvulling, groete, pavlova etc etc etc. 'S middags zijn we gaan zwemmen, ik had nog nooit in zulke hogen golven gezwommen, dus na een liter zout water gedronken te hebben werd ik ook wel een beetje voorzichtig. Weer een paar ervaringen rijker :D. Ow ja en het was dus warm, dat is normaal thuis ook wel anders. En ik was niet met mijn eigen familie, gek hoor, gelukkig waren ze super gastvrij (ik voelde me gewenst) en hebben ze thuis wel aan me gedacht door een hele dag mijn foto's op tv te bekijken op traag tempo haha heerlijk.

- Sydney: na kerst zijn we naar Sydney gereden. Als soort van reunie hadden we een visbbq op Bronte Beach. Gijs en ik hadden overdag op de vismarket rond gelopen en Annette heeft haar vriendin Lize opgehaald van het vliegveld. Heerlijk, zei zegt ook 'hoor' achter een engelstalige zin :D.
Oud en nieuw hebben we 10 uur eerder gevierd dan jullie. Het was de hele dag super warm. We hebben een mooie look-out opgezocht in the botanic gardens, samen met 20 000 anderen. Dit betekende om 10 uur in de rij tot 13.30 uur. Maar het wachten voelde niet als wachten. We hadden malibu, super mooi weer en een grasveld. t voelde een beetje als een festival, alleen dan zonder muziek. Leuk was ook dat we echt met een hele grote groep waren. 15 man ongeveer welke we bij elkaar verzameld hebben vanaf Cairns. om 1.30 uur waren we natuurlijk kapot van de lange dag. Na een nieuwjaarduik van Gijs en mij in een fontijn zijn we naar huis gegaan.

Ik zeg:

Gelukkig nieuw jaar en laat de tijd maar gewoon vliegen, want dan heb je het in ieder geval naar je zin!

  • 02 Januari 2011 - 11:15

    Femm:

    Het klinkt weer heerlijk!
    En ik vind het he-le-maaaal niet erg dat je naar huis komt hoor :)
    kun je lekker alles live vertellen als we 's ochtends in de auto zitten!!!!

    xxx

  • 02 Januari 2011 - 11:46

    Je Moeder:

    Heb ik zoeven aan de telefoon ook nog eens geheuld met jouw vijand, tijd, door het te hebben over jouw datum van terugkomst. De tijd kan mij niet snel genoeg gaan. Dit overigens wel met een knipoog want ik vind het ook heerlijk dat je zo geniet.

  • 02 Januari 2011 - 13:21

    Monique:

    Als eerste ook de beste wensen en dat je het die korte tijd daar nog maar goed naar de zin mag hebben, als je terugkomt staan je weer veel nieuwe dingen te wachten bij ons.Zal ook leuk zijn je verhalen in het echt te horen en niet op de pc te lezen , wat ook erg leuk is hoor, ben net aan het proberen er een smiley aan te plakken voor je maar lukt dus niet, die heb je nog tegoed.Wij gaan nu ook altellen en tot ziens maar weer op het werk

  • 02 Januari 2011 - 14:22

    Marijke:

    Joehoe!! Gelijk weer even je verhaal gelezen. Helemaal leuk, maar het was helemaal leuk om even je stem te horen gister. Helemaal super!! Nou om eerlijk te zijn vind ik het ook niet heel erg als je weer terug bent in NL. Geniet daarom nog maar heeeeeeeeeeel veel van de tijd dat je in Australie bent want hde tijd vliegt zeker!

    Kussie Marijke

  • 02 Januari 2011 - 20:33

    Gitte:

    Het klinkt allemaal weer super! Maar ik kan me ook voorstellen dat je baalt dat de tijd zo snel gaat. Geniet nog maar met volle teugen van de komende maand reizen met Noor en Jo!! Ik wens jou ook al het goeds voor het jaar 2011, je bent het jaar in ieder geval op een mooie manier begonnen, namelijk met een prachtige reis! Veel plezier nog daar en ook straks met de ladies!

    Veel liefs

  • 03 Januari 2011 - 11:39

    Adinda:

    Zou valsspelen nog een optie zijn? Gewoon lekker de klok terug zetten en daar dan heeeeeel hard in geloven?! Ik snap ook niet wie bedacht heeft: "goh, laten we de leuke tijd lekker snel voorbij laten gaan en de stomme tijd lekker lang laten duren".
    Kuzzzzz

  • 03 Januari 2011 - 18:15

    Hsia Ping:

    Kan me voorstellen dat de tijd vliegt. Je doet ook zo ongelovelijk veel......wat klinkt het allemaal super!

    Geniet er maar lekker van.

    Liefs Hsia Ping

  • 04 Januari 2011 - 16:22

    Sandra:

    Ha meid,

    Time flies when you are having fun. En je doet ook zoveel!!!
    Geniet er nog maar lekker van en dan gaan we het nieuwe jaar weer knallend in saampies met Mijke ;)!
    X

  • 05 Januari 2011 - 17:48

    Margriet:

    Foto's waren heel leuk! Maar je hebt ze zeker nog niet ge-edit... Maar 20 x dezelfde kangoeroe was heel leuk. Je zag er goed uit op de foto´s, ga zo door gebruik elke dag om iets leuks te doen, dan heb je later nooit spijt dat je iets niet hebt gedaan.
    X

  • 06 Januari 2011 - 09:35

    Ingrid De Boer:

    Leuk, weer zo'n geweldig reisverhaal van jou! Time flies when you're having fun......dus GENIET ervan. Ik verheug me erop om je strakjes weer te horen/zien! Tot in februari.
    Groetjes, Ingrid

  • 07 Januari 2011 - 11:25

    Danita:

    Je kaartje is aangekomen @ werk hoor!
    Geniet nog van je laatste tijd als Australiër ;-)

    Groetjes Danita

  • 07 Januari 2011 - 14:26

    Cor K.:

    Ha Marieke,

    zojuist al je reisverslagen gelezen. Leuke verslagen trouwens. Mooi dat je daar een leuke tijd hebt! Dan is Harderwijk wel een stukkie saaier. Geniet van je laatste dagen daar en tot snel in de Bogen.

    groeten Cor

  • 07 Januari 2011 - 18:23

    Noortje:

    Tot over 2 dagen :-)

  • 13 Januari 2011 - 09:50

    Inge:

    He Marieke
    Leuk om je reiservaringen te lezen. Het schiet inderdaad alweer op die tijd.
    Ik wil je via deze weg ook vertellen dat we per 1 februari geen collega's meer zijn. Ik wil je een nog een hele fijne wensen.
    groetjes

  • 20 Januari 2011 - 12:53

    Jolien Kluiver:

    He Marieke, wat een geweldige verhalen allemaal!!! Klinkt super, ik hoor gewoon hoe je alles omschrijft alsof je het verteld aan de telefoon ofzo... erg grappig. :-) Gave fotootjes ook! (vraag me wel een beetje af of alles helemaal echt is... niet stiekem een ansichtkaartje ertussen gescand?!... ;-) geintje) Nou geniet nog van je laatste tijd, over 4 weekjes mag je weer beginnen... (ik ben nu met verlof, dus mijn "avontuur" gaat straks beginnen!) Tot ziens, liefs Jolien

  • 30 Januari 2011 - 09:28

    Janneke(annette's Ma:

    He Marieke,
    Over een paar dagen is het al zover, je gaat terug naar huis!!
    Wat gaat alles snel he?
    Ik wens je alvast een goede vlucht terug, en take care!!


  • 30 Januari 2011 - 09:39

    Monique:

    Hoi Marieke, Het is alweer bijna gedaan met de pret en ik denk dat je alweer bezig bent je voor te bereiden om naar huis te gaan. jammer he en het is ook wel snel gegaan denk ik. Je familie zal zeker blij zijn dat je er weer bent en ik wens je dan ook een hele fijne terugreis en to gauw weer op het werk.
    Gr, Monique

  • 30 Januari 2011 - 11:55

    Dieuwke:

    Over 5 dagen alweer terug... voor jou jammer, maar ik vind het wel weer heeeeel gezellig dat je weer bijna terug bent! ;-) Veel plezier nog even!

    Xx

  • 31 Januari 2011 - 12:38

    Hennie:

    Hey,de laatste honderd uur van je reis-avontuur zijn nu ingegaan! Hopelijk is je zakdoek groot genoeg.
    Ik hoop dat je er stiekum toch wel zin in hebt om weer back to earth te komen.
    Ik en velen met mij zien ernaar uit je weer in levende lijve te kunnen aanschouwen en spreken.
    Goede reis,take care and big hug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 55344

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 04 Februari 2011

OZZ

30 Januari 2007 - 12 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: