Marieke de backpacker aka peanutbutter - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Reijers - WaarBenJij.nu Marieke de backpacker aka peanutbutter - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Reijers - WaarBenJij.nu

Marieke de backpacker aka peanutbutter

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 December 2010 | Australië, Brisbane

Hi, It's me, Marieke, voor sommige hier lastig uit te spreken. Maar op peanutbutter reageer ik ook hoor. Ik heb daar zelf voor gekozen. Honey wil ik niet genoemd worden zeg ik altijd, (oke dat heb ik nooit echt zo gezegd maar op de een of andere vreemde manier liep het gesprek zo.... dusss)
Hier ben ik mevrouwtje peanutbutter, hopelijk nemen jullie me nog serieus ;-).

Het laatste verhaaltje dateerde uit de Airlie beach tijd. Vanaf daar hebben we een 4-daagse boottrip geboekt naar whitehaven beach. Ik hou van 'op de boot' -> Druppels, zonnestralen, wind, gedeins op de golven, leuke (nieuwe) mensen om ons heen, mijn dagelijkse douche was de zee en er werd voor ons gezorgd.
Ik heb gedoken en gesnorkeld in het great barrier reef, gecoacht toen de mega zeilen gehezen werden, me verwonderd over de haai die ze gevangen hadden. Ik riep 'hoo is that a shark' tegen de schipper. Hij lachte liefkozend naar me en was trots op zijn vangst. Maar nee het was geen roofvis maar een gewone. De bloedspetters van het doden zaten op de boot en uiteindelijk ook op mijn been -> dat is het levende (ow nee dodelijke) bewijs dat hij wel heel groot was. & Lekker was hij ook :D.

Omdat het duiken zo beviel heb ik daarna in Bundaberg mijn padi gehaald. daarnaast hebben we ook Rum (genaamd Bundaberg) gedronken en zijn we bij een bevallende schildpadvrouw gaan kijken. de 170 gelegde eitjes hebben we verplaatst voor een grotere overlevingskans. (goed dat we er dus toevallig net waren ;-)).

Na levens gered te hebben zijn we naar hervey Bay, rainbow beach en fraser gegaan. Fraser Island is het grootste zandeiland dat er bestaat. Ik reed daar op het strand met een dikke 4-wheel drive onder mijn billen-> echt tof was dat!! Zie hiervoor de foto's bij dit stukje!
We zijn naar de dierentuin van Steve Irwin geweest en momenteel verblijven we in Brisbane. Bijna met onze hele groep, min de twee duitsers we verblijven in een hostel JEEEEH HOSTEL!!

We hebben namelijk veel gekampeerd, in de auto geslapen, gekookt op bbq plekken, ons bloed gegeven aan heel veel muskito's of heel veel bloed aan aan 1 muskito dat weet ik niet, maar ik denk dat die dan wel last van obesitas zou hebben, afgewassen met een zaklamp tussen de tanden onder een koud kraantje op een hoogte van 50 cm. Dus om nog een keer blij te worden JEEEEEHH HOSTEL!!
Gek eigenlijk dat ik thuis in zwolle mijn eigen kamer nog te klein vond en dat ik nu zo blij kan zijn met mijn 1 twaalfde kamer en een 1 dertigste douche.... Nou ja alles went zo snel!!
Het belangrijkste vind ik toch wel leuke mensen om mij heen, en dat heb ik!! Met An is het helemaal gezellig en met onze roadtrip vrienden kunnen we het ook goed vinden! Na meer dan drie weken samen reizen leer je iedereen wel goed kennen. Zo weet Craig bijv. dat ik poep altijd hilarisch vind.. Hij praat er raar over en dan moet ik lachen... Daarom heb ik voor sinterklaas van hem een gedicht gehad over the LOO and POO...

Een paar zinnen:
Roses are red violets are blue,
everyone is in love with there loo,
that's why I like you, you love het just as much as me,
and when nature calls, you feed her the present and you feel so free.
Sometimes when your away from her you become sad and you don't wanna eat,
she's not around and you pee on your feed (dit wordt later duidelijk)

Leuk he poep ;-)

Naast onze roadttrip vrienden is iedereen met een rugzak altijd je vriend! Je blijft toch een backpacker en dat schept een band.

Trouwens voordat ik op pad ging was ik er nog niet over uit wat een backpacker nou eigenlijk was. Wanneer ben je nou een toerist en wanneer ben je nou een backpacker? Thuis heb ik het toen opgezocht op het wereld wijde web maar zelfs deze grote informatiebron kon mij geen duidelijkheid verschaffen.

Ik denk nu dat ik het weet. Je moet aan een van de volgende eisen voldoen:
o drie avonden achter elkaar nudels eten;
o backpackers fuel als GOON drinken;
o sigaretten omruilen voor rollies;
o thanks of no worries MATE zeggen;
o een eigen bed als een luxe beschouwen;
o je benen zien er soms uit als een kiwi omdat je niet over een douche beschikt;
o stiekem een hostel insneaken om illegaal te douchen;
o Wildplassen zonder te spetteren zelfs op een snelweg;
o Meedoen aan karaoke en dit zelfs cool gaat vinden -> karaoke is hier HOT

Ik denk dat ik bijna een echte backpacker ben! Ik moet alleen nog beter leren wildplassen.
Zo moest ik een keer wildplassen, moet trouwens elke keer denken aan Najib Amhali die wildplassen ziet als van links naar rechts en van voor naar achter gaan met de lange plasser tijdens het plassen. Maar goed dat moet je gezien of gehoord hebben en is voor vrouwen zonder lange plasser uitermate lastig. Toch vond ik het meest wild wel achter de autodeur van een 4-wheel drive. -> hoge instap dus hoge deuren, dus laag kan je niet.... Na het plassen heb ik met een babydoekje mijn benen schoon gemaakt (enkel ter preventie!!), tot het plezier van mijn reisgenoten. Maar he mijn voorbips hebben ze niet gezien :D.

Vandaag gaan we met een nieuwe reisgenoot verder op pad naar het zuiden. Hij heeft ook op windesheim op school gezeten en doet aan volleybal dus mss kunnen we nog wat van hem, leren! Hij lijkt een leuke vent, dus we zijn helemaal blij met de lift.

Liefs Marieke


  • 09 December 2010 - 07:42

    Irene:

    Super vet verhaal en foto's!!

    Dikke kus

  • 09 December 2010 - 08:39

    Femm:

    whaaa!!!
    Waarom maak je mij zo jaloers!

    heel veel liefs, moi

  • 09 December 2010 - 09:18

    Thea:

    Leuk inkijkje in je avonturen.
    Geniet maar lekker!
    Liefs Thea

  • 09 December 2010 - 09:44

    Adinda:

    He Honey!! Want dat ben je toch eigenlijk wel: Annet blijft al weken aan je plakken; evenals die reisvrienden; spetters pee aan je benen; zand, haar en kiwi-restanten aan diezelfde benen (stel je het geheel even voor...) en de finishing touch: een volleybalman....?! Zijn toch best bijzondere prestaties als je geen honey zou zijn...;)
    Bovendien mevrouwtje dubbelbelegd: denk dat jij helemaal geen backpacker bent, want die hebben helemaal geen geld voor 2 soorten beleg op hun brood!
    Have fun! Dikke kuzzz

  • 09 December 2010 - 10:07

    Liel:

    Hahahahahaha....

    ehhe... (traantjes wegpinkend)

    Hahahahahaha!


  • 09 December 2010 - 10:14

    Je Moeder:

    Dag lieverd,
    Ik ken nog wel een nickname waar je niet naar luistert.

  • 09 December 2010 - 11:10

    Diana:

    Wow! Je maakt me ontzettend jaloers... Veel plezier nog!
    Liefs Diana

  • 09 December 2010 - 11:36

    Sietske:

    ZO wat kan die jongen dichten;) Klinkt weer heerlijk allemaal! Realiseer me aan de hand van jouw punten wel dat ik een slechte backpacker ben geweest; heb maar twee keer noedels gegeten (in 12mnd) en heb braaf $14,20 per winfield blue betaald ipv van rollies..
    Goed bezig Mariek, enjoy!! X

  • 09 December 2010 - 11:44

    Monique:

    Hoi Marieke,
    wat kun jij geweldig schrijven je bent je beroep misgelopen en ben ook een beetje jaloers als ik dit alles lees en de foto's bekijk. Zie weer uit naar je volgende verslag.Nog veel plezier

  • 09 December 2010 - 16:59

    Jenneke:

    Wat een super verhaal!!!
    En wat valt er veel te beleven daar!!!!
    geniet er nog lekker van!!

  • 09 December 2010 - 22:31

    Marijke:

    Joh Mariek,

    Bedankt voor je leuke en vele smsjes en je foto met Annet, haha!! Zo te lezen weer veel gedaan en....... zo te zien is het oefenen voor wildplassen (oftewel yellow snow maken) nog goed van pas gekomen daar!! Nou meis tot snel.

    Kus Marijke

  • 11 December 2010 - 12:17

    Margriet:

    Ha Marieke,
    Leuk verhaaltje weer, ben het allen niet helemaal met je backpacker beschrijving eens.... Kan net zeggen dat ik mezelf daar nu zo ik herken. Blijf genieten, errug coole foto's en moet erg lachen om al je verhalen!
    X

  • 11 December 2010 - 18:40

    Sandra:

    Ha Marieke,

    Ik heb weer genoten van je verhaal!!!
    En bedenk mij...ik heb ook moeten backpacken. Het klinkt allemaal als muziek in mijn oren. HAHA!!
    Kan niet wachten tot je volgende verhaal en tot je terug bent om alle andere details te horen.

    X San

  • 12 December 2010 - 20:44

    Ineke De Jong:

    Hee Marieke,

    elke keer zie ik het papiertje voor me neus op de comp met jouw adres...
    dus eerst ff verhalen lezen. Super he.
    Echt lachen hoe je schrijft en wat je meemaakt!!
    Veel plezier nog.
    Groetjes!!

  • 17 December 2010 - 11:46

    Post:

    joo reijers

    wat maak je toch weer een indruk he:)
    is dat nou ook het effect van die mooie tas haha..bevalt het?
    en weer verras je ons met een spetterend verhaal, misschien ga ik het toch maar is aan een het zwolse blad hier voorleggen, wie weet krijg je een column plekje...hey honey, want dat ben je wel voor mij he..genietze
    kus

  • 21 December 2010 - 00:27

    Annet:

    Heej Marieke,

    Geweldige verhalen over the Loo and the Poo, Johoo, Johoo.
    Kerst zal daar wel anders zijn met 26 C! Hele fijne dagen, je pa en ma komen naar ons toe met de kerst, we zullen op je proosten!

    Happy Christmas
    XXX Annet


  • 24 December 2010 - 21:04

    Monique:

    hoi Marieke, vanuit een koud en ondergesneeuwd Harderwijk wil ik je heel fijne feestdagen wensen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 4733
Totaal aantal bezoekers 55340

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 04 Februari 2011

OZZ

30 Januari 2007 - 12 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: